De Catacomben van Den Haag – De Onafhankelijke (Nieuws Poort) Pers!

In het nieuwe Media de Libertijn in Den Haag gaan praten over banken, geld en geldschepping en de crisis met Rusland. We doen dit in een tijd dat de spanningen oplopen en er een groeiende onrust is onder de Nederlandse bevolking. Kunnen we zonder de banken? Wat zijn de alternatieven?

Als we praten over de banken denken we aan bonussen. De exorbitante bedragen die de bankiers vinden dat zij verdienen schreeuwen van een ongelijkheid en een afstandelijkheid naar de burger die de prijs al bijna 7 jaar betaald voor een bankensector die het hele westen zo’n beetje in een crisis heeft gestort. Keer op keer zien we met lede ogen hoe deze groep, die zich in een onmisbare positie heeft gemanoeuvreerd, met een dedain het lijden van het volk totaal negeert en met grote gebaren het desastreuze pad blijft volgen dat ons naar de volgende crisis leidt…

De oplossingen worden aangedragen, maar de pers weigert er aandacht aan te geven. Ewald Engelen met de Schaduwelite, st. OnsGeld en Ad Broere met de monetaire hervorming, Edin Mujagic over inflatie in de geldmoord, allen met een helder bericht dat ons monetair systeem ziek is. Zijn de verhalen rond de bonuscultuur een afleidingsmaneuvre om de aandacht weg te houden van extreem serieuzere zaken?

Wij zitten in een ommekeer. Deze verandering kunnen we gebruiken ons te ontwikkelen. Daarom organiseren wij deze avonden. We kunnen leren wat geld eigenlijk is, wat het zou kunnen worden en hoe we het kunnen gaan toepassen. In een serie lezingen, gesprekken en samenspraak worden definities als waarde, geld en rente ontleed en een totaal nieuw beeld geschapen van onze mogelijke toekomst.

Er worden ook rechtszaken tegen de banken gevoerd. Deze zaken gaan velen van ons aan. Daarom geven we daar aandacht aan in een avond met de Stichting Restschuld van jurist Sven Hulleman en de zaak tegen de SNS-Bank over rente over geld uit het niets door advocaat Paul van de Waarsenburg. Slachtoffers en mogelijk toekomstige slachtoffers van het bancaire systeem kunnen zich laten voorlichten en gaan verenigen om hun zaak voor de rechter te krijgen om te proberen recht te krijgen. Restschuld en renteopbouw zijn twee zaken die hier naar voren komen.

St Lokaal Geld geeft enkele avonden voor ondernemers waarin wordt uitgelegd hoe je een lokaal rentevrij geldsysteem in je dorp, stad of regio kunt opzetten. Dit zullen meerdere avonden worden voor (Haagse) ondernemers. Hierin wordt ook weer uitgelegd wat de functie is van geld en wat de economische voordelen zijn van een eigen munt.

Daarnaast hebben we Joost Niemoller en Karel van Wolferen op de agenda staan. Zij gaan spreken over de situatie in de Oekraïne. Joost Niemöller heeft het boek over MH17 geschreven, de Doofpotdeal. Uitgebreid legt hij uit hoe de samenwerking met een potentiële dader in het onderzoeksteam geen eerlijke uitkomst kan geven. Karel van Wolferen legt uit hoe het kan dat onze pers en politiek het Amerikaanse geluid zo letterlijk overnemen zonder eigen onderzoek. Het Atlanteïsme, het blinde vertrouwen op onze oude banden, maakt dat we ons nu op glad ijs begeven voor een directe confrontatie met Rusland. Beide sprekers geven het tegengeluid op de massahysterie gericht tegen Rusland en zijn zeer de moeite waard.

De volgende avonden staan op het programma.

18-05-15    Coen Vermeeren Entree €5,00
Follow up lezing over 9/11. Wat is de oorzaak van het ineenstorten van WTC7, 1 en 2?

25-05-15    Pieter Stuurman en Tilasmi Frigge van St. Lokaal Geld Entree €5,00
Wat is geld en kunnen we ons eigen lokale geld maken?

01-06-15    Sven-Ake Hulleman van St Restschuld en Maria van WRCR   Entree €7,50
Wie heeft de huizenbubbel gecreëerd en wie moet daarvoor betalen?

08-06-15    Luuk de Waal Malefijt van St. Ons Geld en George van Houts (De Verleiders) Entree €10,00
Wat zijn onze opties betreft ons monetair systeem. Wie heeft er baat bij en zijn er andere mogelijkheden?

15-06-15    Ad Broere en Martijn Jeroen vd Linden (St. Ons Geld ) Entree   €10,00
Hoe maken banken geld en moeten we met rente blijven werken?

22-06-15   Joost Niemöller en Karel van Wolferen Entree €10,00
Is de crisis in de Oekraine een aanloop naar een derde wereldoorlog?

29-06-15   Paul Buitink over bitcoin en andere crypto-currencies. Sven Hulleman gaat een debat aan met Paul Buitink en het bestuur van Stichting Bitcoin Nederland! Entree €10,00
Over bitcoin en andere crypto-currencies. Kunnen we buiten banken om?

06-07-15   Paul Waarsenburg komt samen met zijn client praten over de dagvaarding van de SNS. Ad Broere schuift aan om te praten over rente en de schadelijke effecten ervan.
Entree €10,00
SNS gedagvaard. Hoe kan het dat de Euribor rentes nagenoeg naar nul zijn gezakt en onze rentes stijgen?

13-07-15 De Nieuwe Dominee Entree €10,00
Over leiderschap, loyaliteit, vertrouwen en liefde. De nieuwe stam.

20-07-15 Pieter Stuurman en Tilasmi Frigge van St. Lokaal Geld Entree €10,00
Hoe gaan we in Den Haag ons eigen lokale geld maken?

Adres: Café/Restaurant De Libertijn
Papestraat 30
2513 AW Den Haag

Dit alles wordt georganiseerd door De Ommekeer, onafhankelijke media van Nederland en st. Lokaal Geld (Lokaal Geld op Facebook) .